viktminskning ?

hejsan !

hela dagarana långa får man höra folk som säger: jag är för tjock , jag är för smal o.s.v men vafan ? såklart vi klagar på oss själva när "skönhetsidealet" säger: PERFEKT, på tidningsomslag och reklamer o.s.v
så ser alla perfekta ut! ingen har;

påsar under ögonen
'lite extra fett' på kroppen
fula naglar
slitet hår
stora öron / fötter
jättesmå bröst


ja , ni fattar , eller hur? själv klagar jag på mig typ hela tiden ? jag tycker jag är för lång , knotiga knän , ser trött ut, blek , för smal, små pattar x)  och typ mycket . vill inte ta upp allt . vill inte tänka på det !

men alla; istället för att sitta där och tjura , gör något ? ta en riktigt lungn dag ! minst en gång i månaden i alla fall :) varmt bad (eller dusch) peeling , nyrakade ben , b.u.s om man vill det ? en liten shoppingdag med bästisen eller bara sig själv ? jag lovar . det är inte pinsamt att gå och shoppa själv . :) jag har gjort det flera gånger när alla varit upptagna !! man tror det kommer vara jättepinigt och skämmigt men NEJ . så är det inte . och tycker man det kan man alltid ringa en kompis på mobilen eller något ? Alla måste ha tid för sig själva . inte bara uppvakta andra och bry sig om vad dem tycker . det är du som ska va nöjd med dig själv .

och SNÄLLA:
gör inte samma misstag som jag;

försök ändra dig för att någon annan vill det .

jag gjorde det misstaget . Som tur var hade jag vänner som sa åt mig att jag gjorde helöt fel och skulle skita i vad *en viss person* ville att jag skulle se ut. Nu skiter jag fullständigt i *den personen* . men alla har inte dem där goda vännerna . en del måste lista ut allt detta själva . och det är iiinte lätt . men ta åt er , ni som vet att ni gör dethär misstaget . !! lyssna inte på andra (jag vet att det är jättesvårt , förr var jag helt uppslukad av vad andra tyckte och tänkte om mig) men kom ihåg: DET ÄR BARA ORD!!! (oftast iaf..) vadfan kan ord bevisa ? meningslösa ord som bara flyger runt där och sårar dig . ord ? herregud.... dem kan inte skada dig . ! ta fram dendär självsäkra personen i dig! jagvet att den finns där !!! :D

skönhetsideal .. ?




hallo ??! DET ÄR INTE ENS SNYGGT!!! skitsamma om hon får pengar för det - hur mår hon sen då? :o
visst är bilderna retucherade .. men ENDÅ?



fattar ni vad jag menar nu ? ...

till er som tycker ni är för tjocka :

är ordentligt , träna , börja på någon sport ? <3 typ ridning , gymnastik , simmning .. ? nånting !! men glömm inte maten :O <333 den är lika viktig. så kom inte med något; jag måste sluta äta , bantningspiller , o.s.v ..
gör det fysiskt istället ! och så får ni mycket SNYGGARE RESULTAT!

lycka till alla!

/ove
eliin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kände mig bättre när jag läste dt här, dt va smart skrivet, man får sååå mkt bättre själförtroende av dtt:)<33

2009-09-08 @ 19:12:19
Postat av: Doris

Kommentaren som skrevs nyss va från mej(doris)jag glömde skriva vem dt va ifrån:P

2009-09-08 @ 19:13:42
Postat av: en som tkr du är väldigt konstig...?

men gud lilla tjejen, ärligt? skäm ut dig lite till va? herregud "asså gå på stan själva det är in pinigt, man tror det men NEJ det är det inte! alla behöver tid för sig själva blablabla" seriöst? palllllllllla!

2009-09-12 @ 21:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0